 |
 |
|
Oferowana przez nas waga jest wagą pomostową, segmentową. Liczba stalowo-żelbetowych segmentów zależy od całkowitej długości pomostu (od 2 do 3). Pomost składa się z dwóch belek wzdłużnych o dużej sztywności, między którymi zamocowane są moduły pomostu. Moduły te posiadają włazy umożliwiające dostęp do elementów wagi. Prosta konstrukcja pomostu umożliwia szybki i sprawny montaż, bez potrzeby wykonywania kosztownych i uciążliwych fundamentów. Proponujemy wagi z następującymi pomostami:
Typ wagi |
Liczba modułów |
Długość pomostu |
WN-2-50/10 |
2 |
10 |
WN-2-50/14 |
2 |
14 |
WN-3-60/18 |
3 |
18 |
WN-3-60/21 |
3 |
21 |
Pomost można zamontować nad powierzchnią jezdni (wersja najazdowa) lub w wykopie (wersja zagłębiona). Głębokość lub wysokość pomostu wagowego wynosi ok. 400 mm.
Pomost opiera się na cyfrowych przetwornikach tensometrycznych. Przetworniki są wykonane ze stali nierdzewnej w klasie IP 67, przez co mogą pracować w bardzo trudnych warunkach. Generowany przez przetworniki sygnał jest sygnałem cyfrowym. Sygnał taki jest odporny na zakłócenia zewnętrzne.
W tańszej wersja wagi, pomost jest oparty na przetwornikach analogowych. Przetworniki są wykonane ze stali nierdzewnej w klasie IP 67, przez co mogą pracować w bardzo trudnych warunkach.
Sygnał z przetworników jest przetwarzany w terminalu wagowym i wyświetlany na znajdującym się na jego ścianie czołowej wyświetlaczu. Wartość sygnału jest przesyłana do mikrokomputera. Konwersacja miedzy terminalem i mikrokomputerem odbywa się po łączu RS232C. W mikrokomputerze otrzymany sygnał, traktowany jako zważony ciężar, jest przetwarzany dalej przez oprogramowanie.
Oferujemy także wariant wagi bez komputera, drukarki i oprogramowania. Wartość obciążenia na wadze można wówczas odczytać na wyświetlaczu na ścianie czołowej terminala wagowego.
W zależności od potrzeb Zleceniodawcy, system może obsługiwać jedną lub więcej wag samochodowych (niekonieczne tego samego typu). Obsługa ta może być jedno- lub wielostanowiskowa.
System zapewnia:
- obiektywność ważenia (uniemożliwia zafałszowanie wyniku pomiaru)
- przyspieszenie obsługi pojazdów
- automatyczne ważenie (eliminuje konieczność korzystania z wagowskazu)
- automatyczne obliczanie wagi netto, brutto i tary
- kontrolę poprawności załadunku towarów w opakowaniach standardowych (pakiety, worki itp.)
- automatyczne obliczanie tary opakowań
- śledzenie przepływu opakowań pomiędzy wagą a punktami skupu
- kontrolę zakresu dostępu użytkownika, do funkcji systemu (poprzez system haseł)
- archiwizację danych zebranych przez system
- prowadzenie sprawozdawczości
- generowanie wydruków (protokoły wagowe, zestawienia itp.)
- możliwość współpracy z istniejącymi u Zleceniodawcy systemami informatycznymi (rozliczania dostawców, odbiorców, przyjęcia surowców itp.)
- możliwość podłączenia do systemu urządzeń do automatycznego określania parametrów jakościowych przechodzących przez wagę towarów (wilgotnościomierze, itp.)
Charakterystyka wyposażenia dodatkowego:
Dodatkowy wyświetlacz wartości obciążenia znajdującego się na wadze jest sterowaną z mikrokomputera tablicą pikselową, umieszczoną wewnątrz lub na zewnątrz pomieszczenia wagowego skierowaną tak aby wyświetlana wartość była widoczna z poza pomieszczenia. Tablica jest połączona z mikrokomputerem przez interfejs RS 232.
Komputerowe regulowanie ruchu pojazdów na wadze polega na sterowaniu, umieszczonymi przy obu wjazdach na wagę, sygnalizatorami świetlnymi. Związane z tym czynności osoby obsługującej wagę, ograniczone są tylko do wyrażenia zgody na wjazd pojazdu ze wskazanej strony wagi (przez przyciśnięcie odpowiedniego klawisza [LeftArrow] lub [RightArrow] na klawiaturze mikrokomputera). System automatycznie gasi zielone światło po wjeździe pojazdu na wagę, blokuje zapalenie zielonego światła w którymkolwiek kierunku, dopóki waga jest zajęta oraz nie pozwala na zapalenie zielonego światła z obu stron wagi jednocześnie.
Ważenie bezobsługowe polega na zastosowaniu pamięci dotykowych jako identyfikatorów pojazdów i kierowców. Zawarte w pamięci dotykowej informacje pozwalają na zrezygnowanie z wprowadzania ich z klawiatury. Przyłożenie pamięci dotykowej do czytnika inicjuje ważenie pojazdu.
|
|
|
|